Rijden in First Man Drop

Het rijden volgens het FIRST MAN DROP (FMD) systeem is een manier van in groepen rijden waarbij elk individu verantwoordelijk is voor zijn eigen veiligheid en zich volledig houdt aan de verkeersregels.

De voorrijder die de groep leidt is voorzien van een geel/oranje hesje, evenals de aangewezen “wegzetter”. De achterrijder is als laatste man voorzien van een rood hesje en die neemt de eerder weggezette motorrijder weer mee in de groep. Het is voor de overige deelnemers niet toegestaan hesjes te dragen.

Dit betekent dus dat deelnemers door de aangewezen Road Captain zullen worden weggezet op locaties waar van richting wordt veranderd. De aangewezen deelnemer/rijder wordt dan langs de kant weggezet en geeft de richting aan welke de groep moet volgen. Hij voegt zich altijd rechts uit de groep en neemt zijn plaats in op een veilige plek langs de kant van de weg. Hij doet hierbij – indien mogelijk – zijn alarmlichten aan.

In principe volg je de route en rijd je altijd rechtdoor totdat aan de zijde van de weg een deelnemer staat die de richting van de te volgen route aangeeft.

HET IS DUS ZAAK DAT JE GOED OPLET BIJ KRUISINGEN, STOPLICHTEN ETC. 
OP ROTONDES GA JE IN PRINCIPE ALTIJD RECHTDOOR, TENZIJ OOK HIER SPECIFIEK RICHTING DOOR EEN WEGGEZETTE DEELNEMER WORDT AANGEGEVEN. LET DUS OOK HIER GOED OP.

De weggezette rijder (de wegwijzer) blijft net zolang staan totdat de achterrijder arriveert en hem verzoekt om zijn plaats in de groep weer in te nemen. Realiseer je dat bij vervroegd vertrek de groep kan verdwalen. Dus let op de achterrijder in het rode hesje. Je voegt altijd in voor de achterrijder en vervolgt met de groep weer het restant deel van de route. Het systeem valt of staat met de discipline van de wegwijzer en is bij goede uitvoering een prima en veilig systeem van verplaatsen.

Sponsoring DealerMotorsaloon Amersfoort

ACTIVITEITENKALENDER

No Post Found in Activity Calender

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief